top of page
G Ö R S E L K O N U Ş M A L A R
Fotoğrafla Eskiz / Aile Albümleri - 1
Eskiz Eserin Mahremiyetidir…
“Fotoğrafla eskiz”, güdelik hayat içerisinde düşünülmeden, herhangi bir kompozisyon ve anlam kurmaya çalışmadan duyuları ön plana çıkararak çekilen fotoğraflar üzerine bir çalışmadır.
Çalışmanın amacı duyumsamayı ön plana çıkararak, çevredeki canlı / cansız varlıklara bakışla dokunmaktır. Duyu ön plana alınarak bakışın deliciliği bertaraf edilir. Dokunmak aynı zamanda dokunmama halidir. Duyu anlamla taşlaşmamış olduğu yerde dokunabilir. Bu bakış ve dokunma hali kendimizi, dünyayı ve onunla kurduğumuz ilişkiyi idrak etmenin bir yoludur.
Katılımcılar
Bengi Lostar
Ebru Uluğkay
Meryem Güldurdak
Özgür Çelik
Sibel Kaçamak
“Fotoğrafla eskiz”, güdelik hayat içerisinde düşünülmeden, herhangi bir kompozisyon ve anlam kurmaya çalışmadan duyuları ön plana çıkararak çekilen fotoğraflar üzerine bir çalışmadır.
Çalışmanın amacı duyumsamayı ön plana çıkararak, çevredeki canlı / cansız varlıklara bakışla dokunmaktır. Duyu ön plana alınarak bakışın deliciliği bertaraf edilir. Dokunmak aynı zamanda dokunmama halidir. Duyu anlamla taşlaşmamış olduğu yerde dokunabilir. Bu bakış ve dokunma hali kendimizi, dünyayı ve onunla kurduğumuz ilişkiyi idrak etmenin bir yoludur.
Katılımcılar
Bengi Lostar
Ebru Uluğkay
Meryem Güldurdak
Özgür Çelik
Sibel Kaçamak
Aile Albümleri ile Görsel Konuşmalar / IFSAK
“Tarihin olanaklılığı, geçmiş olanın izlerinin hayatta kalmasına ve bizim bu izleri izler olarak okuma yeteneğimize bağlıdır.” *
İmgeler hayatlarımızı biçimlendiriyor , yeni öznellikler yaratıyor ve üreticilerinden bağımsız dolaşıma giriyorlar. Tarih okumasına aracılık ediyorlar. Biz fark etsek de fark etmesek de tüm bu sürecin bir parçası oluyoruz. Aile fotoğrafları da sadece gerçekliğin belgeleri değiller. Duruş, mimik, tavır, kıyafet, mekan ve daha pek çok ayrıntı hiç söylenilmemiş olanın izini taşıyor. Tekrarlanan pozlar, bireylerin konumlanışı, seçilen mekan ve kıyafetlerin ortaklık gösteriyor olması da toplumsal normların yerleştirilmesinde, modern aile ideolojisinin yaratılmasında ve kuşaktan kuşağa aktarılmasında ne kadar önemli bir role sahip olduklarını gösteriyor.
Geçmişi sadece geçip bitmiş ve artık bizimle olmayan bir şey olarak alan yaygın bir zaman anlayışının hüküm sürdüğü, körleştiren bir çağda yaşıyoruz. Karen Barad, farklı tarihsel olguları bugün bir araya getirerek yeni okumalar yapmanın, yeni perspektifler kazandıracağını ve hegemonik tahakküm sistemlerinin içerisinden değişim olanakları yaratacağını söylüyor. Önem atfedilmemiş olana, sıradan olanın içerindeki ayrıntılara tekrardan bakmak ve farklı ilişkilendirmelerle farklı okumalar yapmak, büyük tarih yazımı karşısında, bugünümüzü yaratmada kritik bir öneme sahip.
Aile Fotoğraflarıyla Görsel Konuşmalar çalışmasında, katılımcılar geçmişin imgelerini bugün ürettikleri imgelerle bir diyaloğa sokarak, kişisel / toplumsal tarihlerinde görülmemiş, gösterilmemiş olanın izini sürüyor, bugünü yaratmadaki etkilerini sorguluyor, birbirinden tamamen bağımsız olguları bir araya getirerek yeni düşünce kapıları aralıyorlar. Geçmişin imgeleriyle yapılan bu görsel diyalog, izleyicisinden, bakıp geçmekten çok daha fazlasını talep ediyor.
* Eduardo Cadava / Işık Sözcükleri - Tarihin Fotografisi üzerine tezler / Metis yayınları / Syf 101
İmgeler hayatlarımızı biçimlendiriyor , yeni öznellikler yaratıyor ve üreticilerinden bağımsız dolaşıma giriyorlar. Tarih okumasına aracılık ediyorlar. Biz fark etsek de fark etmesek de tüm bu sürecin bir parçası oluyoruz. Aile fotoğrafları da sadece gerçekliğin belgeleri değiller. Duruş, mimik, tavır, kıyafet, mekan ve daha pek çok ayrıntı hiç söylenilmemiş olanın izini taşıyor. Tekrarlanan pozlar, bireylerin konumlanışı, seçilen mekan ve kıyafetlerin ortaklık gösteriyor olması da toplumsal normların yerleştirilmesinde, modern aile ideolojisinin yaratılmasında ve kuşaktan kuşağa aktarılmasında ne kadar önemli bir role sahip olduklarını gösteriyor.
Geçmişi sadece geçip bitmiş ve artık bizimle olmayan bir şey olarak alan yaygın bir zaman anlayışının hüküm sürdüğü, körleştiren bir çağda yaşıyoruz. Karen Barad, farklı tarihsel olguları bugün bir araya getirerek yeni okumalar yapmanın, yeni perspektifler kazandıracağını ve hegemonik tahakküm sistemlerinin içerisinden değişim olanakları yaratacağını söylüyor. Önem atfedilmemiş olana, sıradan olanın içerindeki ayrıntılara tekrardan bakmak ve farklı ilişkilendirmelerle farklı okumalar yapmak, büyük tarih yazımı karşısında, bugünümüzü yaratmada kritik bir öneme sahip.
Aile Fotoğraflarıyla Görsel Konuşmalar çalışmasında, katılımcılar geçmişin imgelerini bugün ürettikleri imgelerle bir diyaloğa sokarak, kişisel / toplumsal tarihlerinde görülmemiş, gösterilmemiş olanın izini sürüyor, bugünü yaratmadaki etkilerini sorguluyor, birbirinden tamamen bağımsız olguları bir araya getirerek yeni düşünce kapıları aralıyorlar. Geçmişin imgeleriyle yapılan bu görsel diyalog, izleyicisinden, bakıp geçmekten çok daha fazlasını talep ediyor.
* Eduardo Cadava / Işık Sözcükleri - Tarihin Fotografisi üzerine tezler / Metis yayınları / Syf 101
Mahrem Ayna
Temmuz-Eylül 2023 tarihleri arasında, Aliye Altunbilek ve Nihal Şahin Göl'ün katılımıyla gerçekleşen çalışmada üretilen işler, Mahrem Ayna sergisi ile 2 Mart 2024 tarihinde Arttention İstanbul'da izleyicisi ile buluşmuştur.
bottom of page